HTML

Mindent a síelőkért

Friss topikok

Fekete szalag a fehér havon

2010.09.07. 17:09 símester

Aki az elmúlt években volt síelni a Mátraszentistváni Síparkban, csak jót mondhatott erről a kis „osztrák” síterepről. Megálmodója és megalkotója, Kőrösi Imre 2002 óta gondozta, bővítette, fejlesztette ezt a hegyoldalt, és az ember egyre inkább úgy érezhette itt magát, mint ha egy családias hangulatú ausztriai síközpontban lenne. A tulajdonosnak újabb tervei voltak Mátraszentistvánnal – de már nem élvezheti tovább munkája gyümölcsét. Életének 57. évében elhunyt Kőrösi Imre.

Amikor meghallottam a hírt, teljességgel hihetetlennek tűnt: meghalt az Imre. Aki csak egyszer is találkozott vele, úgy érezhette, száz éves korában is ott intézkedik majd élete értelme, a Sípark körül. Amikor nem sokkal az ezredforduló után cégével kibérelte az egykor a hőerőmű dolgozóinak sportolását biztosító területet, hatalmas lendülettel látott munkához. A helyet jól ismerte, hiszen a nagyszülei háza szinte a pályák végénél volt, és családjával régóta járt ide síelni. Ausztriában sokfelé tapasztalta, hogy az összefogás és a kitartás komoly eredményeket hozhat a sísportban, pontosabban a síturizmusban – ezt akarta megvalósítani itt, a Mátra szívében.

2002 őszén kezdtek dolgozni a gépek, és 2003 telén már két újabb pályán lehetett síelni Mátraszentistvánban. Azóta folyamatosan fejlődött a Sípark: víztározó létesült és kiépült a hóágyúrendszer, parkolók épültek, elkészült a világítás a pályák egy részén, működésbe lépett a korszerű jegykiadó rendszer, és az elektronikai fejlesztések lehetővé tették, hogy utánpótlásversenyeket rendezzenek itt. Egy kis Ausztria – a Mátrában.

Mindez tényleg nem jöhetett volna létre, ha Kőrösi Imre nem dolgozott volna szinte megszállottként Mátraszentistvánban. Már beteg volt, de továbbra is előre tekintett, újabb ötletei voltak. Bár a Sípark valószínűleg nélküle is működik majd, nem túlzás azt mondani: halálával pótolhatatlan veszteség érte a magyar sísportot.

10 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://siujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr52278197

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elhunyt Kőrösi Imre, a Sípark megteremtője 2010.09.07. 18:24:36

Hosszú betegség után, szeptember 2-án , életének 57. évében elhunyta Kőrösi Imre, a Mátraszentistváni Sípark megálmodója és megalkotója - adta hírül a Sielők.hu.Azok is ismerhetik őt, akik személyesen nem találkoztak vele, hiszen a sielok.hu ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.09.07. 19:56:00

mátraszentistván örök szerelmeseként köszönöm neki, hogy ott volt, ahol és tette, amit tudott. áldott legyen az emléke.

1kutya 2010.09.07. 20:11:53

büszke vagyok, hogy anno 2001-ben, finanszírozóként részt vehettem Imre álmai megvalósításában és szinte elsőként 02/03 telén a bombardierrel bejárhattam a leendő pályák útvonalát (Imre veztte a hószánt).

és azt sem illik elfeledni, hogy elektromérnökként is nagyokat alkotott, pl. a john deere cég jelenleg is a cége (Digitroll) által gyártott vetésellenőrző berendezéseket használja!

lüke 2010.09.07. 20:19:01

pedig milyen jól sikerült, sajnálom

egy maréknyi dollár 2010.09.07. 21:00:18

Nem tudok síelni,nem ismertem Kőrösi Imrét,de elolvastam ezt az írást és elszomorított a kiváló ember korai halála.

Fransisco Miranda 2010.09.07. 21:12:59

Láttam, ahogy szó szerint a nagy lepusztult semmiből pár év alatt modern síparkot varázsolt. Álmával, kitartásával lehetőséget adott a környék három falvának, munkát olyanoknak akiknek lehetőségük sem volt arra. Pedig sokan károgtak, elégedetlenkedtek, síelős fórumokon porig alázták, a médiában szándékosan kerülték még a megemlítését is, hójelentésekből folyamatosan kihagyták. Szóval rengetegen dolgoztam az álom ellen,és csak nagyon kevesen mellette, és ennek ellenére, tessék télen odamenni megnézni mi lett belőle!
Nagyon sajnálom, hogy egy ilyen embernek távoznia kellett, és félek, nehéz lesz a munkáját méltó módon folytatni. :(

Fransisco Miranda 2010.09.07. 21:14:32

rengetegen dolgoztam = rengetegen dolgoztak, elnézést.

1kutya 2010.09.07. 22:01:36

@Fransisco Miranda: remélem a fiai nem így gondolkodnak és "odateszik" magukat!

troger242 2010.09.07. 22:36:29

Soha nem sieltem,de jó volt nézni, (akár webkamerán is) ahogy épül-szépül a mátrában valami jó dolog!!!Minden nap úgy néztem a weboldalt,mintha értenék a sieléshez.Büszke voltam és vagyok is,hogy mindez a közelemben valósult meg!!Részvétem a családnak és sok eröt!!
Nagyon sajnálom :((((((((((((

1974 2010.09.14. 12:50:07

Ó, te jó ég! Csak most olvastam ezt a szomorú hírt...
5 és 8 éves lányaink tanulnak 2 éve Mátraszentistvánban síelni. Igen, hazai síterepen, hazai oktatóktól, pedig szokásos magyar módon, mi is taníthatnánk őket (mi, szülők 25 éve síelünk).
Remélem, hogy a lendület nem törik meg ennek a nagyszerű embernek a halálával sem. Mi ezért drukkolunk, és természetesen megyünk az idei szezonban is.

(Blogbejegyzésem
desztinaciomarketing.hu/1204/miert-jo-a-hazai/ )

keri27 2012.10.03. 10:49:09

Elolvastam a cikket, nagyon sajnálom, hogy ilyen hamar elment Kőrösi Imre. Részvétem a családnak, erőt és kitartást kívánok!:-( Nagyon szép pályát készített, köszönjük Imre!

Én nagyon szeretek síelni, sőt egyenesen imádom! 2006 telén ismerhettem meg először, ezt a gyönyörű sportot az Ausztriai hegyekben, csodálatos helyen síelhettem. Ezt az iskolának köszönhetem ahol a Rekreáció sport edzőit tanultam OKJ-s tanfolyamon. Utána, ahogy tehettem minden évben elmentem síelni, de ezt is az iskolának köszönhetem. 2007-ben jelentkeztem főiskolára, szintén Rekreáció szervező és egészségfejlesztő szakra. Aztán volt egy olyan lehetőség a sí táborban, hogy kaptam egy tanítványt és át kellett adnom a sí tudásomat. Nagyon fura volt és nehéznek gondoltam, de aztán nagyon jól sikerült átadnom a síelés fortélyait. Azóta rádöbbentem, hogy mindenképp gyerek síoktatással szeretnék foglalkozni, hogy átadhassam nekik ezt a gyönyörű sportot. 2012. Februárjában juthattam el erre a fantasztikus Mátraszentistváni Síparkba. Tényleg úgy éreztem mintha Ausztriában lennék, de végre elmondhattam azt, hogy végre Magyarországon is lehet síelni, nem kell ahhoz több száz kilométerre kimenni külföldre. Köszönöm Kőrösi Imrének, hogy ezt az álmát megvalósította és létrehozta Mátraszentistvánon!!! Nagyon tetszettek a pályák, teljesen ki tudtam kapcsolódni, nagyon családias hangulatban telt az a nap! Még egy versenyen is indulhattam, ugyanis én nagyothalló vagyok, azaz hallássérült. Nagyothallóknak és Siketeknek rendeztek versenyt Mátraszentistvánon a Síparkban, én IV. helyezést értem el. Jövőre is mindenképp elmegyek Mátraszentistvánba újra síelni a Síparkba!!! De már nem egymagam megyek, hanem a páromat is viszem, és az lesz a dolgom, hogy őt is meg kell tanítanom, síelni! :-) Sajnos ő még nem tud, tavaly láthatott síelni először. Nagyon tetszett neki is, és feltétlenül elhatározta, hogy ő is szeretne meg tanulni síelni. Már nagyon várom, hogy mikor esik le az első hó és bepattanunk az autóba és irány Mátraszentistván Sípark!!!!!
süti beállítások módosítása